Pondělí, 1.7.

• První červencové ráno jde ve šlépějích předchozích dnů= čeká nás opět teplý den
  • Po snídani stoupá nervozita, blíží se první vstup do říše Samových snů
  • Vše je připraveno, jdeme do táborového kruhu, ve kterém se objevila Samova ložnice, koukněte na fotky
  • Sam uléhá do postele a postupně nás zatahuje do snů, které se mu honily hlavou od roku 1995
  • To se totiž konal 1. ročník tábora Za poznáním a dobrodružstvím společně s francouzskými dětmi
  • Odkrývá dětem další vzpomínky a sny, které má rád a které se mu často vracejí – denní i noční jízdy na lodích, přespávání na hradě Landštejně, putování za expedicí TUDOS a nouzové přistání letadla, Olympijské hry v Londýně= v Benešovském Mlýně, úspěchy prvorepublikových podnikatelů, návštěvy báby Vajlingové…
  • Po úvodním pelmel snění se do některých snů budeme vracet v dalších herních etapách – táborových „pětiletkách“
  • Sam procitá, rozdělujeme děti do skupin a zadáváme první činnosti ve skupinách
  • První body budou opět přiděleny za symboliku – název skupiny, pokřik, výroba pamětních sloupů, kreslení bodovacích kartiček
  • Po rychlém seznámení členů nově vytvořených týmů děti začínají tvořit- někdo předkresluje, brousí, vyřezává, vybarvuje, někdo přemýšlí nad názvem a pokřikem, někdo zapisuje návrhy -prostě maká celý tým
  • Dostavují se první výsledky
  • Jako vždy to děti berou vážně a vymezený čas nestačí, oběd a polední klid přerušují pracovní úsilí
  • Odpolední program chceme začít koupelí, rychle černající obloha nás však odrazuje
  • Začínáme program v družstvech – lodě, hry v lese, na louce, příliš se však nevzdalujeme z prostoru tábora
  • Dobře jsme udělali, rychlý déšť nás zahnal do chatiček, posloucháme koncert deště s kroupami bubnujícími do střech
  • Nedá se přeběhnout ani do klubovny, proto vyčkáváme
  • Bouřka odeznívá, svačinu dáváme v jídelně a pokračujeme v programu venku
  • Do večeře to vydrželo, po večeři se bouřka vrací, ale to už pracujeme v klubovně, kde vám píšeme pohledy domů, pokračujeme v tvoření symboliky v jednotlivých skupinách
  • Déšť přišel vhod, neboť nejen že osvěžil vzduch venku, ale i na chatkách, a nám dal nám čas pro tvoření navíc
  • Večer se nachýlil ke svému konci, přejeme k narozeninám oslavenkyni Elišce, sdělujeme program na zítra a přesouváme se do chatiček
  • Nová služba roznáší druhou večeři a přeje všem dobrou noc
  • Po dvou teplých večerech dospěláci rokujeme na lampárně a ladíme mokré a suché varianty programu na další den
  • Příliš neponocujeme a odebíráme se do postelí